Remko Scha: Interviews
Jean-Paul Bressers: Interview met Remko Scha. Eindhovens Dagblad, 1966.Sjoerd Punter: " 'Akelige geluiden daar hou ik van.' " Eindhovens Dagblad, October 15, 1981, p. 31.
Sjoerd Punter: "Kunst springlevend in Apollohuis en Fabriek." Eindhovens Dagblad, 20 Maart 1982.
Frans Hemelaar: "De Puinhoopmachines." Vinyl, February 1982 (# 11).
Cor van Litsenburg: "Remco Scha, bouwt gitaarmachines. 'Muziek als het ruisen van de zee.'" Eindhovens Nieuwsblad, April 5, 1983.
Niels Wiedenhof: "Remko Scha en 'The Machines'. Decoupeerzaag, ventilator en staalborstel bespelen gitaar." Philips Koerier, September 29, 1983, p.2.
Rik Zaal: "De Menselijke Geest Transformeren. Aanvallen van Uitersten III: Techniek." VPRO, June 11, 1983 (# 24), pp. 6-11.Kees Polling: "De Klank van het Mechaniek." Plug 16, 185 (May 1983), pp. 6/7/10.
Kees Polling: "Geluid als muziek." Algemeen Dagblad, June 15, 1983.
Kees Polling: "Machinaal." Muziek & Dans, November/December 1983 (# 11/12), pp. 9-12.
Antje von Graevenitz: "Het museum als een thuis voor de kunst. Tien kunstenaars spreken zich uit over het museum." Wonen-TABK July 1984 (# 12-13), pp. 52-57.
William Davenport: "Remko Scha" Unsound 1, 4 (1984). Unsound/Autotext Publications, San Francisco.
Corné Evers: "Willie Wortel en zijn Workmates." Oor, March 24, 1984, pp. 32-34.
Marianne Brouwer: "Be kind to the mediocre people. An interview with Remco Scha." The Kremlin Mole, March/April 1986.
Frans de Waard: "Remko Scha (and The Machines)." H23, 3 (December 1991). The Minimal(ism) Issue, pp. 12-15. Noisingplace Research, Athens, Ohio.J. Sp.: "In de pen: computermuziek." Folia 46, 14 (November 20, 1992), p. 8.
Jaap Stam: " 'Ik duik nogal in dat geluid, gewoon mentaal.' Professor Remko Scha in Concert." Folia 45, 28 (March 6, 1992).
Niels Wiedenhof: "Alfa-informatica voor toevalskunst, maar ook voor zakelijke software-ontwikkeling. Prof. dr. ir. Remko Scha's nieuwe weg voor kunst en taal." Cursor 34, 32 (April 16, 1992), pp. 12/13.
Susan Krieger and Barbara Terhal: "'Een goede componist heeft het vermogen zelf een natuurverschijnsel te zijn'." Stroom 6, 30 (February 1993), pp. 2-8.
Niels Wiedenhof: "Immanuel Kant in de praktijk. Huge Harry en de volledig autonome machinekunst." De Ingenieur, 110, 8 (May 6, 1998), pp. 6-11.
For more exhaustive lists and more detailed information, consult the documentation about specific projects, accessible through the home page of the Institute of Artificial Art Amsterdam.